پایگاه خبری رویداد کرمان
1403-02-26 12:56
استان کرمان

استاندار کرمان: شاهد تشکیل صف رای‌دهندگان با وجود هوای سرد هستیم

استاندار کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان و پیش از انداختن رای خود به صندوق گفت: باوجود هوای بسیار سرد و برفی، صف مردم در شعب شکل گرفته و امیدواریم که شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

به گزارش “رویداد کرمان” به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار صبح جمعه اظهارداشت: امیدواریم با رقابت بسیار خوبی که بین نامزدها در استان داشتیم، مشارکت گسترده ای نیز شکل گیرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که منتخبان مردم به وعده هایی که داده اند عمل و در چارچوب قانون به مردم خدمت کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه امیدواریم ما مدیران و منتخبان مردم برای خانه ملت خادمان خوبی برای مردم باشیم گفت: از مردم درخواست داریم زودتر برای رای دادن به شعب مراجعه کنند و این کار را به آخر وقت نیاندازند.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز در استان کرمان شروع شد.

استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.