پایگاه خبری رویداد کرمان
1403-02-26 07:15
استان کرمان

مشارکت ۲۰ قاضی کرمانی در اجرای طرح “قاضی مدرسه”

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح قاضی مدرسه در استان کرمان خبر داد و گفت: قضات با تجربه شهر کرمان با هدف آگاهی بخشی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و راهکارهای پیشگیری از آن در مدارس دبیرستان حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش “رویداد کرمان” به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از معاونین دادگستری و قضات شهر کرمان برگزار شد بیان داشت: مساله پیشگیری از وقوع جرم همواره مورد تاکید است و تعداد ۲۰ نفر از قضات برجسته و باتجربه استان علیرغم مشغله کاری خود در منصب قضا آمادگی خود را در جهت اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس اعلام کرده‌اند.
رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی، نادیده گرفتن موضوعات فرهنگی و دینی در زمان طاغوت بود.
این مقام عالی قضائی در استان کرمان با بیان اینکه دشمن باورهای دینی و اعتقادی ما را هدف قرار داده است، گفت: متاسفانه برخی از مسوولان و خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شده‌اند و هم اکنون شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم.
حجت‌الاسلام حمیدی همچنین از لزوم فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و بیان داشت: لازم است به‌وسیله نهادهای فرهنگی و آموزشی تمامی امور اجتماعی، اصول و قوانین مورد نیاز به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.
وی ادامه داد: دشمن درصدد است تا از ابزار بی‌حجابی به‌عنوان ابزاری سیاسی جهت ضربه زدن به اصول نظام اسلامی استفاده کند و بایستی برای جلوگیری از این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود.
حجت‌الاسلام حمیدی اظهار داشت: خانواده‌ها، معلمان و دیگر نهادهای حاکمیتی به وظایف خود در جهت فرهنگ‌سازی رعایت حجاب عمل کنند.