پایگاه خبری رویداد کرمان
1403-02-26 11:47
استان کرمان

معاون استاندار کرمان: ۹۰ درصد تعهدات استانی سفر دولت تامین اعتبار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد تعهدات استانی سفر رییس جمهور تامین اعتبار شده و امسال نیز با تخصیص مابقی، سهم استان از این اعتبارات کامل خواهد شد.

به گزارش “رویداد کرمان” به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به مجموع اعتبار ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی مصوبات سفر رییس جمهور افزود: از این میزان بیش از ۲۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بوده است.

وی عنوان کرد: عمده آنچه در استان کرمان در اجرای برنامه های دولت پیگیری شده، مصوبات سفر رییس جمهور بوده که جلسات متعددی به این منظور در کشور برگزار و سهم صنایع را تثبیت کردیم، ضمن آنکه با پیگیری استان بخشی از اعتبارات کشوری نیز ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: همچنین با تلاش دولت در استان کرمان یکسری مجوزها در حال پیگیری در مراحل اخذ قرار گرفتند و با اخذ این مجوزها می توانیم برخی از پروژه ها را پیش ببریم.

وی اظهارداشت: از جمله در این زمینه توافقی طی روزهای گذشته در زیرساخت‌های راه انجام شد که استان کرمان معادل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای پروژه های عمرانی این حوزه اعتبار می گذارد تا وضعیت استان از این حیث هم بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: عمده مسائل حوزه عمرانی استان در مصوبات سفر رییس جمهور یا برنامه های دولت در دیار کریمان انجام شده است.

وی افزود: همچنین یکی از این برنامه ها نهال‌کاری بود که سهمیه یک ساله استان کرمان کاشت بیش از ۱۰ میلیون درخت بود که انجام شده و این طرح به همین ترتیب در حال ادامه است.

معاون عمرانی استاندار کرمان یادآور شد: استان در اجرای طرح های دیگر همچون مولد سازی نیز در رتبه های برتر کشور قرار گرفته است و توانستیم در این حوزه نیز کار را پیش ببریم و در تمامی بخش ها و برنامه های دولت تلاش کردیم که کار را به انجام برسانیم.

از راهکار تامین آب روستایی تا تحقق آرزوی دیرینه مردم کرمان

آیت اللهی موسوی همچنین در ادامه تصریح کرد: آب خلیج فارس به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان در آینده به کرمان می رسد تا مردم کرمان دیگر در تامین آب مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: تامین آب روستایی نیز طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیگیری می شود و در این خصوص راهکار لازم برای تامین مالی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این پروژه ها را در استان کرمان تامین کردیم و پیش بینی می شود به‌زودی فعالیت اجرایی این طرح آغاز شود.