پایگاه خبری رویداد کرمان
1403-02-25 19:00
استان کرمان

همایش ملی شیمی دارویی در کرمان گشایش یافت

پایگاه خبری رویداد کرمان

کرمان – ایرنا – نخستین همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی امروز(سه شنبه) در مرکز همایش های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، این همایش تا هفتم تیر با حضور جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاه های کشور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان درحال برگزاری است.

دبیر اجرایی همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی در حاشیه این همایش گفت: تعداد ۱۵۸ مقاله به این همایش ارسال شد که پس از فرایند داوری ۲۲ مقاله به صورت سخنرانی و شماری نیز در قالب پوستر ارائه می شود.

الهه مصدق افزود: سخنرانی ها، کارگاه ها و ارائه مقالات همایش شیمی دارویی و فیتوشیمی به صورت حضوری و مجازی در طول برگزاری همایش انجام می شوند.

وی تصریح کرد: سنتز ترکیبات فعال بیولوژیک، تکنیک های نوین دارورسانی، شیمی دارویی ترکیبات طبیعی (آنزیم ها، گلیکوپروتئین ها، استروئیدها و غیره)، استخراج مواد موثر و فراوری گیاهان دارویی از محورهای اصلی همایش است.

دبیر اجرایی همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی اظهار داشت: همچنین بیوتکنولوژی، کشت بافت و نانو در ارتقای استخراج مواد موثر، بررسی اثرات دارویی گیاهان، مکمل‌های دارویی از گیاهان، کاربرد گیاهان دارویی در صنایع آرایشی، بهداشتی و شیمی آفت کش ها و علف کش ها از دیگر محورهای اصلی همایش شیمی دارویی و فیتو شیمی است.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان در کیلومتر ۲۸ اتوبان هفت باغ علوی در ابتدای شهر ماهان شهرستان کرمان واقع شده است.