پایگاه خبری رویداد کرمان
1403-02-10 06:52
استان کرمان

یکهزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان توزیع شد

یکهزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی امروز(پنجشنبه) طی مراسمی بین محرومان و خانواده زندانیان نیازمند استان کرمان توزیع شد. 

به گزارش “رویداد کرمان” به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری کرمان در حاشیه آیین توزیع این بسته ها در مسجد الزهرا (س) این شهر گفت: یکی از سیاست های قوه قضاییه توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز مورد تاکید قرار دارد.

وی اظهار داشت: وقتی سرپرست خانواده در زندان به سر می برد، خانواده زندانی آسیب می بیند و حمایت از خانواده زندانیان در مسائل بهداشتی، آموزشی، رفاهی و معیشتی یکی از سیاست های است که در قوه قضاییه پیگیری می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه انجمن حمایت زندانیان متولی رسیدگی به امورات خانواده زندانیان است، گفت: بسته های معیشتی و کمک های مومنانه در طول سال به مناسبت های مختلف با کمک خیران جمع آوری و در اختیار خانواده زندانیان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: به مناسبت سال جدید و ماه مبارک رمضان، در آستانه عید سعید فطر اقدامی برای کمک به محرومان و خانواده زندانیان نیازمند انجام شد که با پیگیری های به عمل آمده یکهزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۲۰ میلیون ریال جمع آوری شد، که بخشی از این بسته ها در اختیار خانواده زندانیان نیازمند و بخشی از آن نیز در مناطق محروم استان توزیع می شود.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: البته نباید به توزیع این بسته‌ها اکتفا کرد و باید برای خانواده زندانیان کارآفرینی صورت گیرد تا خودشان بتواند با اشتغالی که به وجود می آید زندگی خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: اشتغال جزو سیاست هایی است که بنیاد تعاون، انجمن حمایت زندانیان و سازمان زندان ها پیگیری می کنند و در کوتاه مدت این بسته های کمک معیشتی می تواند به خانواده های نیازمند کمک کند اما در بلندمدت باید دنبال اشتغال، تولید و کارآفرینی برای خانواده زندانیان باشیم تا آنان بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

همچنین در حاشیه این آیین کلنگ احداث مجتمع فرهنگی، مذهبی، ورزشی، خدماتی و رفاهی مسجد الزهرا (س) در محله فیروزآباد کرمان نیز به زمین زده شد.